Jak propagovat vaší restauraci?

Neříká se pro nic za nic, že štěstí přeje připraveným. Proto byste si měli jako první připravit důkladnou analýzu, tedy uvědomit si jaké jsou její nejsilnější, nejslabší stránky a porovnat si všechny důležité metriky s přímou ale i nepřímou konkurencí, a konkrétně specifikovat vaší cílovou skupinu, které chcete reklamy komunikovat, a odpovědí není „každý v okolí, kdo má hlad“. 🙂 Jinak budeme komunikovat reklamy pro podniky zaměřující se na rychlé občerstvení, jinak pro tradiční českou pivnici a zcela jinak pro luxusní restauraci v centru Prahy.

Na jaké kanály se tedy zaměřit?

Webové stránky

Webové stránky si můžete představit jako internetovou výlohu do vaší restaurace a pokud se kolemjdoucím nabídka a prostředí v restauraci nebude zamlouvat, tak se může stát, že vás ani fyzicky nenavštíví. Webové stránky by samozřejmě měly, jak jsme již zmínili, korespondovat s vaší cílovou skupinou a stanovenými cíli. Obecně by jejich součástí měla být jasná navigace, výzvy k rezervaci nebo odběru newsletteru, případně můžeme zapojit i některé limitované nabídky apod. Osobně pracujeme s operačním systémem WordPress, kde je možné vytvářet webové stránky přesně podle vašich potřeb. Více o WordPress najdete Zde.

PPC reklamy a podpora recenzí

Inzerujte tam, kde vás lidé hledají a pouze lidem, kteří vás jako podnikatele zajímají.  Jedná o poměrně levnou propagaci, protože zaplatíte pouze za návštěvníka, u kterého je díky přesnému cílení ta nejvyšší pravděpodobnost, že se zároveň neprodleně stane i vaším zákazníkem.

Například obecnou klíčovou frázi „restaurace praha“ napíše měsíčně do Google více jak 18 000 lidí! Škoda toho nevyužít, co myslíte?

V samotné reklamě se nebojte pochválit, můžete komunikovat například rozvozy jídel do 30ti minut, největší burgery v praze, nejlepší restaurace přímo ve vašem okolí a zobrazovat takovou reklamu lidem například do 1 km od vaší restaurace, nebo všem lidem, co si u vás v minulosti rezervovali stůl začněte například po 14ti dnech zobrazovat lákavou reklamu restaurace, kterou už znají a vyzývat je k opětovné návštěvě a zanechání recenze například na Tripadvisor apod. 

Facebook, Instagram a TikTok 

Reklamy na sociálních sítích jsou velice moderním, oblíbeným a naprosto přesným nástrojem propagace vaší restaurace, a to zejména z důvodu, že inzerujete přímo tam, kde vaši potenciální zákazníci tráví nejvíce času. Konkrétně můžeme dnes v rámci České republiky mluvit dokonce o více než 8 milionech uživatelů, kteří v průměru na sociálních sítích stráví denně téměř 2 hodiny a 30 minut! Reklama na Facebooku, Instagramu nebo Youtube vám rychle a snadno pomůže nastartovat nebo podpořit vaše podnikání. Cílit můžete na uživatele v okolí podle věku, pohlaví, koníčků nebo podle toho jaké stránky, a to i z těch konkurenčních, se jim líbí. Můžeme také zobrazovat reklamy například lidem, co si u vás v minulosti rezervovali stůl ale zatím se nestali fanoušky vaší facebookové stránky a další.
Gastronomický marketing by měl klást důraz zejména na emoční stránku uživatele, a k tomu jsou sociální sítě jako stvořeny.

Emailing

Jedná se vůbec o ten nejlevnější a nejefektivnější nástroj z řad přímého marketingu a navíc historicky prokazuje i nejvyšší konverzní poměry. Kvalitně provedené emailové kampaně vám dodají jedinečnou příležitost vytěžit ze svých získaných kontaktů maximum! Můžete komunikovat se zákazníky jak nabídky poledního menu ale i limitované nabídky jako například vegetariánský týden, grilovací sezóna v restauraci zahájena, domácí limonády tento týden 3+1 zdarma a další. Vůbec nejdůležitější prodejní složkou pro každou restauraci jistě stále zůstávají všemi obávané recenze, tak si o ně nebojte říct. Každý vám přece společně s vyplněným rezervačním formulářem zanechal i svoji e-mailovou adresu, tak si připravte relevantní e-mailovou kampaň, kde požádáte vaše zákazníky o krásné hodnocení. Můžete jim nabídnout i nějakou protihodnotu, například 10% slevu na další návštěvu a podobně. 

Možností propagace je opravdu mnoho, tak nám neváhejte napsat a domluvte si konzultaci zdarma.