Připravili jsme si pro vás výběr podnikatelských mýtů z oboru Online Marketingu.

 

Negativní reklama je také reklama a po nás přijde potopa

Tak toto je nejspíš největší ze všech mýtů. Podobný názor se dá uplatnit jen pokud je váš produkt využitelný pouze v krátkodobém horizontu a vy potřebujete na sebe rychle strhnout maximální pozornost, v tomto případě tedy pomocí negativní „virální reklamy“. Pokud byste se rozhodovali vydat zmiňovanou cestou, tak je nutné si celou strategii důkladně naplánovat a samozřejmě do ní zapojit spousta dalších podpůrných nástrojů marketingové komunikace, zejména tedy kvalitní a dokonalou práci s PR, které by dokázalo zprvu negativně vnímanou značku obrátit k vašemu profitu.

Ale upřímně neznáme žádnou úspěšnou značku, která by dokázala dlouhodobě využívat negativně vnímané image a značky.

 

Dobře připravená reklama prodá všechno

Dobře připravená reklama s chytlavým sloganem dokáže opravdu prodat téměř každý produkt ale z dlouhodobějšího hlediska dokáže taková reklama firmě spíše uškodit. Pokud někomu dokážete prodat nekvalitní produkt s přeexponovaně skvělou prezentací, tak je téměř jisté, že u vás v budoucnu již nikdy nenakoupí, a co hůř, pomluví vás a připraví tak o spoustu dalších potencionálních zákazníků. Pokud tuto myšlenku podložíme fakty, tak desetkrát více lidí vás bohužel vždy pomluví, než jakožto spokojení zákazníci vás pochválí. A ano, právě tato úvaha bývá často využívána v negativním virálním marketingu, který jsme již zmiňovali výše.

 

Efektivitu nelze měřit

Jednou z největších výhod online marketingu je naprosto přesná měřitelnost výsledků a schopnost přesného vyhodnocení investic. Je možné změřit kolik nám PPC reklama přivedla návštěvníků na webové stránky, jaký máme podíl nákladů, celkové návratnosti investic, kolikáté místo ve vyhledávání má náš web na konkrétní klíčová slova, jaké jsou zájmy nakupujících, jaký segment lidí nejvíce reaguje na naše příspěvky a spousta dalšího. Pokud tedy někdy potkáte marketéra, kterého bude zajímat jenom kolik chcete do reklamy investovat, tak radši rychle ruce pryč.

 

Online marketing si můžete dělat sami

Snaha šetřit navádí spousta firem k přesvědčení, že si spousta věcí mohou vlastně připravovat sami. Vymyslete si chytlavý firemní slogan, vydejte blogový časopis, připravte a naplánujte PR event, investujte do billboardů, vytiskněte letáky ale v online marketingu málokdy sami ušetříte. Při nejmenším zkonzultujte vaše kampaně s ověřeným specialistou, který vám poradí, jak v dané problematice nejlépe postupovat.